Dzięki uprzejmości Game Music Artists PR miałem okazję porozmawiać z kompozytorem muzyki do Path of Exile: The Awakening. Nie jedyny Polak pracujący w Grinding Gear Games, Kamil Orman-Janowski.
Pamiętam moje wielkie zdziwienie, gdy zobaczyłem polskie nazwisko na kompozycji Highgate – miasto w akcie czwartym gry. Tym bardziej ucieszyłem się na myśl, że będę mógł z nim chwilę porozmawiać o jego pracy.
Okazja do wspólnej rozmowy pojawiła się, gdy strona Jarock.pl wystartowała z akcją charytatywną o nazwie JaPaczka, na której udało się zebrać ponad 144 tysiące złotych w 72 godziny. Więc mieliśmy okazję wspólnie zaprezentować Path of Exile: The Awakening dużej widowni. (ponad 3,5 tysiąca osób online!)
Kamil Orman-Janowski rozpoczął swoją muzyczną podróż nie od uczelni wyższej, ale od solidnego postanowienia, że chce tworzyć muzykę. Wyjawił nam, że jest samoukiem! Najważniejsze i najtrudniejsze jest to, aby wkroczyć na ścieżkę, którą chcemy podążać. Następnie trzeba wytrwać w swoim postanowieniu, włożyć w to całe serce i przy odrobinie szczęścia i talentu, możemy osiągnąć wszystko.
Rozpoczął on swoją przygodę od komponowania muzyki elektronicznej typu trance, house. Rosnące zainteresowanie samplami instrumentów symfonicznych pozwoliło mu rozwinąć skrzydła. Z głową pełną pomysłów, wkroczył w piękny świat gier komputerowych, których jest przecież wielkim fanem (RPG i H&S).
Path of Exile: The Awakening jest jednym z większych projektów, w których Kamil brał udział. Z biegiem czasu wyrobił sobie unikalny styl, który można określić, jako połączenie elektronicznych dźwięków z pięknem i dynamiką symfonicznych układów. Dobrym przykładem jego potencjału jest utwór, który wszyscy doskonale znamy z gry: The Belly of The Beast. Tak, to w tej lokacji tuż po premierze dodatku zmarło wielu towarzyszy podróży. Piety była bezlitosna.
Muszę przyznać, że Kamil jest bardzo spokojnym człowiekiem, jednak w niektórych utworach wychodzi z niego bestia. Patrząc na jakość wykonanych utworów, jestem pod wielkim wrażeniem. Zdecydowanie nawiedził go duch muzycznego opętania – w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Uczestniczył on w kilku projektach, o których warto wspomnieć:
[su_row]
[su_column size=”1/2″]
Gry komputerowe:
- Path of Exile: Ascendancy – Grinding Gear Games (2015)
- Path of Exile: Awakening – Grinding Gear Games (2015)
- Warplane Legends – Crimson Pine Games (2015)
- The Shadowborn – Artists Entertainment (TBA)
- Path of Exile – Grinding Gear Games (2013)
- Left In The Dark – No One On Board – Moonrise Interactive (2013)
- Heavy Battle – Silesia Games (2013)
- Beyond Space – Silesia Games (2013)
- Birds of War – Silesia Games (2013)
- Handy Maze – Silesia Games (2014)
- Exile: Far Colony – Crescent Moon Games (2014)
- The Pride of Taern – Whitemoon (2011)
[/su_column]
[su_column size=”1/2″]
Reklamy gier komputerowych (Trailery):
- Path of Exile: Ascendancy (Grinding Gear Games) – Gameplay Trailer – 2015
- Path of Exile: Awakening (Grinding Gear Games) – Gameplay Trailer – 2015
- Path of Exile: Sacrifice of the Vaal (Grinding Gear Games) – Gameplay Trailer – 2014
- Beyond Space (Silesia Games) – Music for Official Trailer – 2013
- Path of Exile (Grinding Gear Games) – Realese Trailer – 2013
- The Pride of Taern (Whitemoon) – Music for Official Trailer – 2012
[/su_column]
[/su_row]
Z powyższego zestawienia wynika, że Kamil pracował lub wciąż pracuje nad muzyką do kolejnego dodatku do Path of Exile: Ascendancy. Trzymam kciuki za ten dodatek bardzo mocno! W tym momencie nie boję się o to, że soundtrack wypadnie kiepsko (bez presji ^^). Wsłuchując się w kompozycje, dość szybko przenoszę się do miejsc, w którym one występują w grze. Taką moc mają tylko najlepsze soundtracki. Powiedzcie mi, czy macie podobnie.
Na jego profilu w SoundCloud możecie znaleźć pojedyncze utwory, które spotkacie zagrywając się w Path of Exile. Po nazwie kompozycji od razu możemy się domyśleć o jakiej lokacji mowa: Kaom’s Stronghold, The Grand Arena, The Belly Of The Beast, The Mines, The Aqueduct, Heart Of Corruption, The Ring Of Blades, Highgate, Library, Scepter Of The God.
Ja chciałem z tego miejsca podziękować Kamilowi za jego wyjątkową pracę i życzę mu powodzenia w karierze i szybkiego rozwoju w Grinding Gear Games. Tym akcentem chciałem Was zaprosić na wywiad, a właściwie luźną rozmowę z Kamilem przy rozgrywce, którą przeprowadziliśmy podczas eventu JaPaczka.
Rivid